شورای سراسری سويس نهضت دموكراسي و ترقي افغانستان ايجاد گرديد
مشعل مشعل

 

کنفرانس کميسيون طرفداران نهضت فراگير دموکراسي و ترقي افغانستان و عده يي از فعالين سياسي کشور سويس روز يکشنبه 6 مي سال روان به منظور ايجاد شورای سراسری نهضت فراگير دموکراسي و ترقي افغانستان در شهر ژنيو تدوير يافت .

کنفرانس را محمدسليم سليمي يکي از فعالان سابقه دارسياسي افتتاح نموده،حضور اشتراک کننده گان را خيرمقدم گفته و پيرامون ايجاد شورای سراسری نهضت فراگير دموکراسي و ترقي افغانستان در سويس که در برگيرنده همه نيروهای ملي – مترقي و ميهن پرست است ،سخنراني کوتاه نموده واجندای کار کنفرانس را پيشنهاد نمود که با اتفاق آرأ به تصويب رسيد.

سپس داود رزميار عضو هيات اجرائيه موقت کميسيون اروپايي نهضت فراگير ضمن ارائه توضيحات مفصل پيرامون وضع کشور و نقش نيروهای مترقي به خصوص در يک تشکل وسيع سياسي بدور نهضت فراگير  دموکراسي و ترقي افغانستان صحبت نموده در بخشي از سخنانش گفت که هدف ما سهم گيری فعال در جهت صلح،ثبات،امنيت ،دموکراسي و عدالت اجتماعي در کشور است و بادرنظرداشت اوضاع و احوال حساس کشور در لحظات کنوني با تمام نيرو در اين راستا از هيچ نوع مساعي دريغ نخواهيم ورزيد،چنانچه مجلس موسسان و هيات اجراييه نهضت دموكراسي و ترقي  افغانستان با پيريزی پروگرام های معيين و عملي بخاطر برآورده شدن اين آرمان تلاش ورزيده و اعضا و فعالين آن بخاطر اشتراک و جلب و جذب نيروهای ميهن پرست به صفوف نهضت فراگير به همه همرزمان و همفکران خويش مراجعه کرده و هيچ عنصر خدمت گذار به مردم و وطن را از نظر دور نمي دارند،چنانچه تدوير کنفرانس امروزی و دعوت شما عزيزان گواه بر اين مدعا است .  

پس از آن جرو بحث دوستانه در رابطه به مسايل عمده سياسي کشور و جايگاه نهضت فراگير در زنده گي سياسي کشورما توسط اشتراک کننده گان کنفرانس صورت گرفت .

متعاقباً هيات رئيسه شورای سراسری با ترکيب سه تن که نام های شان رادر زير مي خوانيد انتخاب گرديده و فيصله به عمل آمد تا مسولين بخش ها و ساير مقامات حزبي را در نشست های بعدی برگزينند .

1-   محمدسليم سليمي رئيس شورای سويس نهضت  دموكراسي و ترقي  افغانستان

2-   آقای کامور معاون شورای سويس نهضت  دموكراسي و ترقي  افغانستان

3-   سيدجعفر منشي شورای سويس نهضت  دموكراسي و ترقي  افغانستان

 

همچنان افزون بر اعضای هيات رئيسه شورای سراسری سويس پنج تن ديگر به صفت نماينده کنفرانس اروپايي نهضت فراگير که قرار است در اين زودی ها تدوير يابد،انتخاب گرديدند .

در پايان داود رزميار عضو هيات اجرائيه موقت کميسيون اروپايي نهضت فراگير با سخنراني کوتاه تدويرموفقانه کار کنفرانس و انتخاب اعضای هيات رئيسه شورای سراسری سويس را تهنيت گفته پيروزی های هرچه بيشتر رفقا را در راه تحقق آرمان های سترگ نهضت فراگير تمنا نمود .

کار کنفرانس در فضای دوستانه پايان يافت .

 


May 7th, 2007


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها